Käväsin wikipedian ihmeellisessä maailmassa katsomassa mitä transsendentiaalinen tarkoittaa. Se auttaa käsittämään, että mitä kohden olen matkalla. Tai ainakin se antaa vähän suuntaa. Kartoitan edelleen sitä. Minulla alkaa olla jo kohtalaisen hyvä pankki erilaisia työkaluja, millä voin tehdä vaikka mitä, mutta suunnan puuttuessa olen tyytynyt lähinnä aloittelemaan ihan perusasiosta. Ehkä hyvä näin. Se varmasti auttaa 'tulevaisuudessa' paljonkin.

Tulevaisuus on käsite johon olen alkanut uskoa yhä vähemmän. Jollakin tapaa ajattelen ajan tunteen enemmänkin tunteeksi toisesta, niin kuin yritin tässä päivä tai pari sitten selittää.

Olen tullut takaisin kyselyikään. Se on hieno tunne. Vastaamisen sijasta kyselen ihan törkeän paljon. Joskus saan uusia näkökulmia ja joskus vanhoja. Sitten kyseenalaista lisää niitä vanhoja eteenkin ja niiden alta löytyy aina jotakin todella erikoista. Sitä vaistoa, että tunnistaa jotakin pinnan alta kai voidaan sanoa transsendentiksi. Voi voidaanko?

Lähden tästä tekeen lisää työtä. Itse asiassa viimeisin kysymykseni koskikin työn tekemistä ja sitä miksi työttömyys on niin iso juttu. Eihän kaikki työttömät automaattisesti lepäile laakereillaan vaan pistävät pyöriä pyörimään. Joskus jopa aktiivisemmin kuin tehdessään 'työtä'. Aika monilla kysymykseen vastanneilla on todella kummallinen käsitys työttömyydestä. Aika moni jopa pelkää sitä. Se on kummallista. No hyvää päivää kaikille!